Toppavaatteet, untuvatakit, talvikengät –50 % koodilla WINTEROUT 22.3. klo 24 asti
Ilmainen toimitus yli 99 € tilauksiin

Usein kysytyt kysymykset

Mikä on myyntikuntoinen tuote? Mitä ja millaisia tuotteita voin myydä? Kuinka paljon voin tienata myymällä Emmyssä? Mikä on paras tapa pakata tuotteet? Miten voin seurata tuotteideni myyntiä?

Mitä tietoja tuotteista on tarjolla? Miten kuntoluokitus määräytyy? Mitä maksutapoja verkkokaupassa on? Voinko palauttaa tuotteita?

Vastaukset näihin ja moniin muihin yleisimpiin kysymyksiin löydät täältä.

Myyminen Emmyssä

Mitä myydä?
Kuinka suuri osa Emmyyn myyntiin lähetetyistä tuotteista menee kaupaksi, ja millaisia myyntituottoja Emmyn myyjät saavat?

Myyntituottojen määrä myyjien välillä vaihtelee paljon, sillä tuottoon vaikuttaa myytävien tuotteiden merkki, kunto, laatu ja luonnollisesti myös määrä. Joidenkin myyjien kuukausittainen myyntituotto voi olla useita satasia, jollain toisella taas kymppejä. Kun katsotaan kokonaisuutta, 70 % kaikista Emmyyn toimitetuista tuotteista saa uuden omistajan verkkokaupan kautta.

Parhaiten kaupaksi käyvät tuotteet, jotka ovat

Emmyn asiakkaille vastuullisuus ja kotimaisuus ovat tärkeitä arvoja. Jos kaapissasi jää liian vähälle käytölle Uhana designia, R/H:n tai Lovian tuotteita, ne kannattaa laittaa Emmyyn myyntiin ja tienata mukavasti. Käsilaukut ovat ikisuosikki; nahkalaukut myyvät sukkelaan, aivan kuten ulkoiluun sopivat goretex-asutkin. Uudenveroiset vaatteet myyvät nopeasti, ja niitä annetaan lahjaksikin. Jotta saat vaatteistasi kunnolla tuottoa, tuotteen alkuperäisen ostohinnan uutena tulisi olla yli 30 euroa. Ehdottoman tärkeää on, että tuotteet ovat puhtaita ja ehjiä.

Kaapissani on vaatteita useilta eri merkeiltä. Mistä tiedän, ovatko ne merkkivaatteita ja sopivia myytäväksi Emmyssä?

Hyvä nyrkkisääntö on, että otamme tuotteen myyntiin, jos voimme olettaa sen käyvän kaupaksi. Mieti siis ensin, onko tuote sellainen, jonka haluaisit ostaa itse? Olemme laatineet listan merkeistä, joita emme tällä hetkellä hyväksy myyntiin. Kokemuksemme mukaan näille merkeille ei ole riittävästi kysyntää tai merkkien jälleenmyyntiarvo on alhainen. Lista perustuu markkinalla olevaan kysyntään ja toteutuneeseen myyntiin, joten päivitämme sitä säännöllisesti. Ajantasainen lista kannattaakin tarkistaa aina ennen uuden myyntierän lähettämistä myyntiin.

Voit toki aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ja kysyä. Autamme mielellämme!

Huomaathan, että noudatamme tuotteiden käsittelyssä sillä hetkellä voimassa olevaa merkkilistaa. Joskus voi siis sattua niin, että jokin myyntiin lähettämäsi merkki on siirtynyt ei-myytävien listalle vasta sen jälkeen, kun olet jo lähettänyt tuotteesi myyntiin. Tässä tapauksessa olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Mistä tiedän, onko tuotteeni hyväkuntoinen vai käyttökuntoinen? Omasta mielestäni se on uudenveroinen.

Sinun ei tarvitse osata määritellä tuotteiden kuntoa, me teemme sen puolestasi. Tuotteiden käsittelystä vastaavat ammattilaisemme arvioivat tuotteesi objektiivisesti ja tuhansien tuotteiden kokemuksella. Jos sinulla on tarkempaa teknistä tietoa tai muuta oleellista tietoa tuotteesta, ja tieto vaikuttaa tuotteen jälleenmyyntiarvoon, kannattaa se kirjata myyntilähetteeseen.

Käyttökuntoiseksi luokitellaan ne tuotteet, joiden kunnossa on jotakin huomautettavaa. Tässä tapauksessa kirjaamme tuotteen tietoihin, mistä syystä kuntoluokitus on käyttökuntoinen. Myös käyttökuntoiseksi luokiteltujen tuotteiden joukosta löytyy todellisia helmiä!

Miten tuotteen myyntihinta määritetään?

Emmyn koulutetut tuotekäsittelijät asettavat jokaiselle tuotteelle parhaan mahdollisen hinnan perustuen tuotteen merkkiin, kuntoluokitukseen, ikään ja ajankohtaisuuteen. Otamme myös huomioon mihin hintaan vastaavia tuotteita on myyty verkkokaupastamme aiemmin. Sinun ei tarvitse hinnoitella tuotteita, mutta halutessasi voit tietysti laittaa tuotteiden mukaan hintatoiveita tai kertoa niiden alkuperäisen hinnan.

Miten saan tuotteet myyntiin?
Mitä minun pitää tehdä ennen kun voin laittaa tuotteeni myyntiin? Pitääkö vaatteet pestä ja silittää?

Myyntiin tulevien vaatteiden tulee olla ehjiä, puhtaita ja tahrattomia. Pesu käytön jälkeen on siis tarpeen. Silitys ei ole välttämättömyys, mutta toki yleinen siisteys edesauttaa myymistä, koska vaate esiintyy silloin paremmin edukseen myyntikuvassa. Emme silitä vaatteita ennen myyntiinlaittoa, joten tuotekuvissa saattaa olla näkyvissä paketoinnista johtuvia ryppyjä.

Vaatteessa pitää olla tunnistettava tuotemerkki tai brändilappu paikoillaan. Esimerkiksi lapsen vaatteiden nimikointi ei ole este myymiselle.

Miten toimitan tuotteeni myyntiin?

Voit toimittaa tuotteesi myyntiin usealla eri tavalla.

  • Voit viedä myytävät tuotteesi Emmyn myyntilaatikkoon. Keräyspisteeseen viedyistä vaate-eristä veloitamme 6,90 € kuljetuskulun koko erää kohden, eli voit viedä vaikka useamman kassin kerralla samalla kertamaksulla.
  • Voit lähettää myytävät tuotteet meille myös pakettina Postin tai Matkahuollon kautta. Lähetyksistä veloitamme kuljetuskulun 6,90 € per lähetetty paketti.
  • Tietyillä postinumeroalueilla voit tilata paketillesi Emmy-kotinoudon. Palvelun hinta 6,90 € per paketti veloitetaan sinulta ensimmäisen tuottotilityksen yhteydessä. Kotinouto on saatavilla tietyillä postinumeroalueilla edellä mainituissa kaupungeissa. Varmista palvelun saatavuus tilatessasi.
  • __Voit myös tuoda myytävät tuotteesi suoraan meille toimipisteellemme Lohjalle__. Tuomalla saat tuotteesi myyntiin ilman kuljetuskulua.

Huomioi eri toimitustapojen pakkaustavat:

  • Myyntilaatikkoon kestokasseissa tai kestävissä muovipusseissa, ei pahvilaatikoita
  • Postin ja Matkahuollon kautta pahvilaatikossa tai hyvin suljetussa ja tiiviisti pakatussa kassissa
  • Kotinouto vain pahvilaatikoita
Kuinka kauan kestää ennen kuin vaatteeni ovat myynnissä verkkokaupassa?

Postin sekä Matkahuollon kautta toimitetut paketit saapuvat varastoomme usein parissa päivässä. Kotinoudon kuorma saapuu meille kerran viikossa. Myyntilaatikoita tyhjennetään 1–2 viikon välein, tyhjennysrytmi on listattu kunkin myyntilaatikon kohdalle (lista myyntilaatikoista). Varastollamme Lohjalla vaatteet tarkistetaan, arvioidaan, valokuvataan ja niistä kirjoitetaan tuotetiedot verkkokauppaa varten. Emmyyn saapuu myyntiin tuhansia tuotteita viikossa, ja jokainen myyntiin saapuva tuote tarkistetaan käsin ja hyvin huolella, siksi tuotteiden tarkistukseen kuluu aina jonkin verran aikaan.

Käsittelemme tuotteet saapumisjärjestyksessä, eri toimitustapojen rytmit huomioiden. Normaalisti tuotteet lisätään verkkokauppaan noin 2–3 viikossa niiden saapumisesta Emmylle. Kampanja-aikoina tuotteita saapuu myyntiin monin verroin normaalia enemmän, jolloin myös käsittelyjono saattaa venyä hetkellisesti 3–4 viikkoon. Saat tiedon sähköpostiisi, kun tuotteesi ovat saapuneet.

Tuotteiden julkaisu myyntiin
Mistä tiedän milloin tuotteeni julkaistaan?

Saat ilmoituksen sähköpostilla myyntilähetteellä ilmoittamaasi osoitteeseen aina, kun tuotteitasi julkaistaan myyntiin. Kaikki myynnissä olevat tuotteesi löytyvät myös omalta Emmy-tililtäsi ja siellä voit helposti seurata tuotteiden myyntiä.

Saamani ilmoituksen mukaan tuotteeni on julkaistu myyntiin, mutta osa puuttuu. Missä loput ovat?

Joskus voi käydä niin, ettei kaikkia yhden myyntierän tuotteita ehditä käsitellä samaan julkaisuun vaan ne julkaistaan osissa. Saat jokaisesta myyntiin julkaistusta erästä oman ilmoituksen. Joskus syynä saattaa olla tuotekäsittelijän löytämä vika tuotteessa, joka on johtanut tuotteen hylkäämiseen. Saat tiedon näistä tuotteista pyytämällä asiakaspalvelusta.

Myyntituotot
Miten saan myyntituottoni?

Vaatteita lähettäessäsi voit valita haluatko myyntituotot:

  • Rahana tilillesi

  • Lahjakorttina:

    • Emmy-lahjakortti +20 % lisäedulla.
    • Stockmann-lahjakortti +10 % lisäedulla
    • Reima-lahjakortti +10 % lisäedulla
    • Nanso-lahjakortti +10 % lisäedulla
    • Weekendbee-lahjakortti +10 % lisäedulla
    • Olkia-lahjakortti +10 % lisäedulla
    • Scandinavian Outdoor -lahjakortti +10 % lisäedulla
    • Vimma-lahjakortti +10 % lisäedulla
    • Papu-lahjakortti +10 % lisäedulla
    • Gugguu-lahjakortti +10 % lisäedulla
    • Ratsula-lahjakortti +10 % lisäedulla
    • Liikuntakeskus Aplico -lahjakortti (Lohja) +10 % lisäedulla Voit vaihtaa myyntituottojesi tilitystapaa helposti omalla asiakassivullasi.
  • Voit myös lahjoittaa myyntituottosi SPR katastrofirahaston kautta Ukrainaan tai muihin hyväntekeväisyyskohteisiimme (SOS-Lapsikylä tai Unicef).

Maksamme myyntituottoja kerran kuukaudessa, aina kuukauden viimeinen arkipäivä. Tällöin maksetaan edellisen kuukauden aikana toteutuneet myyntituotot. Maksujen viive johtuu ostajalle annettavasta 14 päivän palautusoikeudesta sekä postituksiin kuluvasta ajasta. Eli tässä kuussa myytyjen tuotteiden tuotot maksetaan ensi kuun lopussa.

Maksamme myyntituotot vasta, kun kauppa on varmistunut, eikä asiakas ole palauttanut tuotetta. Mikäli tuote palautuu, jatkamme sen myyntiä. Löydät lisätietoja myyntituotoista täältä.

Voinko lahjoittaa myyntituottoni?

Toki! Tällä hetkellä voit lahjoittaa myyntituottosi hyväntekeväsiyyteen SOS Lapsikylälle tai Unicef Ry:lle. Merkkaa myyntilähetteeseen kummalle kohteelle haluat tuottosi lahjoittaa, ja me välitämme myyntituottosi valitsemallesi kohteelle myyntiaikasi päätyttyä. Saat sähköpostiisi tiedon lahjoitussummasta. Selkeyden vuoksi toivomme, että lahjoitat myyntituottosi kokonaisuudessaan.

Voit lahjoittaa myyntituottosi myös Emmylle. Lahjoitettuja myyntituottoja käytetään myyntipalvelun kehittämiseen sekä kiertotalouden edistämiseen.

Myynnissä olevat tuotteet
Miten voin seurata tuotteideni myyntiä?

Voit seurata tuotteidesi myyntiä helposti ja reaaliajassa omalla myyjäsivullasi.

Miksi yksi tuotteeni ei päätynyt myyntiin?

Tuotteiden kunto tarkastetaan huolellisesti, ja myyntiin tulevista tuotteista karsitaan ne, jotka eivät merkkinsä tai kuntonsa puolesta sovellu myyntiin Emmyyn (tarkista ohjeet).

Reikä vaatteessa on aina hylkäysperuste, samoin runsas tahraisuus, nukkaisuus tai esim. tummentuma kauluspaidan kauluksissa tai kainaloissa. Tällä hetkellä myyntiin menemättömät tuotteet eivät näy myyjäsivulla, mutta kirjaamme kaikki tällaiset tuotteet myyntierän tietoihin, ja ne saa halutessaan tiedoksi asiakaspalvelulta kysymällä.

Huonokuntoiset ja rikkinäiset tuotteet toimitamme asianmukaiseen tekstiilikuitukierrätykseen Paimion poistotekstiilien käsittelylaitokseen ja myyntiin kelpaamattomat merkit hyväntekeväisyyteen VVA – Vailla Vakinaista Asuntoa ry:lle, Hope – Yhdessä ja Yhteisesti ry:lle, Helsingin Diakonissalaitokselle, Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy:lle sekä muille paikallisille hyväntekeväisyyskohteille.

Miksi tuotteeni ei mene kaupaksi, vaikka se on mielestäni ihana ja vielä hyvässä kunnossakin?

Jotta tuote menee kaupaksi, se tarvitsee tietenkin ostajan. Oikean ostajan löytyminen voi tapahtua hetkessä tai siihen voi kulua pidemmän aikaa. Pyrimme nostamaan mahdollisimman monia tuotteita esiin markkinoinnissa ja helpottamaan sopivien tuotteiden löytämistä verkkokaupan monipuolisin rajaus- ja hakutoiminnoin.

Sinulla on myös mahdollisuus markkinoida omia tuotteitasi esim. jakamalla linkkiä omiin tuotteisiisi Facebookissa ja keskusteluryhmissä. Löydät jaettavaksi sopivan linkin oman tilisi myyjäsivulta (kirjaudu sisään, ja klikkaa sitten myyjäsivulle).

Mitäs sitten, jos vaatteeni eivät menekään kaupaksi?

Tuotteiden myyntiaika on 6 kuukautta, ja suurin osa myyntiin tulleista tuotteista löytääkin uuden kodin sinä aikana. Myymättä jääneet tuotteet voidaan lopulta lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Lahjoitamme ehjät ja puhtaat vaatteet VVA – Vailla Vakinaista Asuntoa ry:lle, Hope – Yhdessä ja Yhteisesti ry:lle, Helsingin Diakonissalaitokselle, Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy:lle sekä muille paikallisille hyväntekeväisyyskohteille.

Halutessasi voit tilata myymättä jääneet tuotteet itsellesi takaisin myyntiajan päättymisen jälkeen. Saat ilmoituksen sähköpostilla, kun myyntiaika on päättynyt. Sinulla on ilmoituksen jälkeen kaksi viikkoa aikaa tehdä valinta omalla myyjäsivullasi. Viimeinen palautuspäivä on näkyvissä kunkin palautettavissa olevan tuotteen kohdalla. Palautuksen käsittelykulu 12,90 € maksetaan palautuksen yhteydessä. Tämän lisäksi veloitetaan toimituskulu valitun toimitustavan mukaisesti. Voit myös myös noutaa tuotteet Emmyn toimipisteeltä, silloin toimituskulua ei veloiteta. Tuotteet lähetetään sinulle noin 2–5 arkipäivän sisällä.

Miksi Emmy?
Miksi myydä Emmyssä, kun voisin myydä myös itse?

Jos kaipaat vaivatonta myyntitapaa, Emmy tarjoaa siihen erinomaisen avun. Kuvaamisessa, myymisessä ja postittamisessa on usein valtava työ, varsinkin jos haluat päästä kerralla eroon isommasta erästä itsellesi tarpeettomia vaatteita, kenkiä ja laukkuja.

Monet myös ostavat turvallisuuden ja helppouden takia mieluummin yrityksen kautta, eivätkä välttämättä suoraan yksityishenkilöltä, sillä kaikki tuotteet on tarkastettuja ja samaan tilaukseen voi yhdistää monen myyjän tuotteita. Saat siis todennäköisesti tuotteillesi suuremman potentiaalisen ostajajoukon ja lyhyemmän myyntiajan meidän kauttamme.

Emmyn avulla säästät omaa aikaasi johonkin mieluisampaan hommaan ja annat meidän huolehtia kaikesta. Ja samalla tiedät saavasi vaatteista oikean hinnan.

Ostaminen Emmystä

Tuotevalikoima, tuotetiedot ja kuntoluokitus
Mitä tehdä, kun myynnissä oleva tuote kiinnostaa minua, mutta en ole vielä varma, onko se sopiva tai tarvitsenko sitä. Voinko esimerkiksi varata tuotteen?

Emmyyn tulee myyntiin tuhansia uusia tuotteita viikossa, joten valikoimamme muuttuu jatkuvasti. Outlet-eriä ja joitain muita poikkeuksia lukuunottamatta tuotteet ovat yksittäiskappaleita, eli hyvin harvoin samaa tuotetta on tarjolla useampaa kappaletta samassa koossa. Halutuimmat merkit myydään usein hyvinkin nopeasti heti julkaisun jälkeen. Kannattaa siis heti tarttua tilaisuuteen, jos valikoimassa on itselle mieluinen ja tarpeellinen tuote.

Vastaanotettuasi paketin sinulla on 14 vuorokauden palautusoikeus, joten saat sovittaa tuotetta kotona rauhassa. Tuote on palautettava myyntikelpoisena, eli samassa kunnossa kuin se oli myyntihetkellä. Tuotenumerolappu tulee olla kiinni tuotteessa, eikä tuotetta saa pestä tai muokata ennen palauttamista.

Palautuksista perimme palautuksen toimituskulut 6,90€/palautus.

Valtavasta tuotemäärästä johtuen emme voi kirjata ihan kaikkia tuotteiden ominaisuuksia tai mittoja tuotetietoihin, joten esim. kenkien suhteen sopivuuden saat parhaiten testattua sovittamalla. Mikäli jotain kaipaamiasi tuotetietoja puuttuu, asiakaspalvelumme auttaa mielellään.

Ostoskori ei varaa tuotteita, vaan tuote siirtyy pois kaupasta vasta maksettuasi tuotteen.

Tietenkin toivomme asiakkaidemme tekevän harkittuja hankintoja ja välttävän tarpeetonta palauttamista. Siten vähennämme yhdessä tavaroiden edestakaisesta kuljettamisesta koituvaa ympäristökuormitusta.

Mitä tietoja tuotteista on saatavilla?

Kirjaamme tuotteista mahdollisimman paljon ostamista helpottavia tietoja mm. mitat, materiaalit, kangaslaadun ja mallin. Joskus tietoa ei kuitenkaan tuotteessa itsessään enää ole, jolloin emme voi kertoa esimerkiksi materiaalia tarkemmin.

Mitat on otettu tasolle asetellusta vaatteesta eikä niissä ole huomioitu esimerkiksi materiaalin venymistä. Kannattaakin verrata mittoja ensisijaisesti nykyisiin vaatteisiisi, jotka ovat malliltaan ja materiaaliltaan saman tyyppisiä.

Miten hyvin voin luottaa kuntoluokitukseen?

Kuntoluokituksen tekee objektiivisin silmin Emmyn koulutettu ja kokenut työntekijä. Tarkastamme jokaisen tuotteen huolellisesti ja pyrimme kirjaamaan tuotteesta kaikki sen kuntoon vaikuttavat tekijät. Myös käyttökuntoiseksi luokiteltujen tuotteiden joukosta löytyy todellisia helmiä!

Kuntoluokituksemme on seuraavanlainen:

  • Uusi: Tuote on uusi ja siinä on tuote- ja hintalaput kiinni.
  • Uudenveroinen: Tuote on uutta vastaava, mutta tuote- ja hintalaput on poistettu. Käytön jälkiä ei näy. Tuote saattaa olla nimikoitu.
  • Hyvä: Tuote on hyvässä kunnossa. Siinä ei ole tahroja, huomattavaa pesunukkaa eikä muuta suurta kulumaa. Tuote saattaa olla nimikoitu.
  • Käyttökuntoinen: Tuotteessa voi olla pesunukkaa, käyttökulumaa tai pieniä tahroja. Kuntoon vaikuttavat seikat on mainittu tuotteen lisätietokentässä. Tuote saattaa olla nimikoitu.
Maksu ja toimitus
Mitä maksutapoja on tarjolla?

Verkkokaupassamme voit maksaa näillä maksutavoilla:

  • Luottokorttimaksut: Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, Mastercard-, Debit Mastercard - ja American Express -korteilla. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.
  • Mobiilimaksutavat: Pivo, MobilePay, Siirto, PayPal ja Apple Pay.
  • Verkkopankkimaksut: Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet. Maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, joka välittää maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
  • Lasku- ja osamaksupalvelut: OP, Walley ja Jousto.
  • Emmy-lahjakortti: Lahjakortteja voi ostaa Emmyn verkkokaupasta itselle tai lahjaksi, ja myyjänä voit ottaa myyntituotot Emmy-lahjakortteina.
Voinko käyttää samaan tilaukseen yhtä aikaa kahta ALE-koodia? Entä voinko käyttää ALE-koodia ja lahjakorttia samaan aikaan?

Yhtä tilausta kohden voit käyttää vain yhtä ALE-koodia. Lahjakortteja voit käyttää yhdellä tilauksella useita. Lahjakortteja voi käyttää myös osissa, jolloin ostoskori laskee ensin tilauksen summasta pois lahjakortin/ -korttien summat.

ALE-koodia ja lahjakortteja voit käyttää yhtäaikaa – syötä silloin ensin ALE-koodi ja sitten vasta lahjakortin/-korttien koodi.

Kuinka paljon ovat toimituskulut ja mikä on toimitusaika?

Tarjoamme tilauksellesi useita eri toimitustapoja:

  • Postipaketti: toimituskulu 5,80 euroa, yli 99 euron tilaukset toimitamme ilman toimituskuluja lähimpään automaattiin tai toimipisteeseen.
  • Matkahuollon Lähellä-paketti: toimituskulu 6,50 euroa, yli 99 euron tilaukset toimitamme ilman toimituskuluja lähimpään automaattiin tai toimipisteeseen.
  • Postin sekä Matkahuollon kotiintoimitus: hinta 12,90 euroa. Kumpikin vaihtoehto jaetaan vastaanottajan kotiosoitteeseen. Kuljetusliike ottaa sinuun yhteyttä toimitusajan sopimiseksi.
  • Budbee Box -pakettiautomaatti: toimituskulu 5,90 euroa, yli 99 euron tilaukset toimitamme ilman toimituskulua.
  • Budbee-kotiinkuljetus: toimituskulu 10,90 euroa. Saatavilla rajatuilla postinumeroalueilla. Toimitukset arkisin klo 16–22.30.
  • Nouto Lohjan toimipisteeltä: ilmainen. Saat ilmoituksen, kun tilauksesi on noudettavissa.

Tilauksen keskimääräinen käsittelyaika Emmyssä on 2–5 arkipäivää, mutta kampanja-aikoina käsittelyaika saattaa kuitenkin venyä hiukan. Lopullinen toimitusaika riippuu valitsemastasi toimitustavasta. Huomioithan että Budbee noutaa tilauksia Emmyltä vain kolmena päivänä viikossa.

Jos osa tilauksesta tai koko tilaus palautetaan, ja palautuksen jälkeen tilauksen/tilausten arvo jää alle 99 € (tai voimassaolevan postikulurajan), postikulut (6,90 €) vähennetään ostajalle palautettavasta summasta.

Voinko valita mihin noutopisteeseen paketti tulee?

Voit valita kassalla itsellesi sopivimman Postin, Matkahuollon tai Budbeen noutopisteen, tai jos valitset toimitustavaksi "Postipaketin" tai "Matkahuolto-paketin", kuljetusyhtiö valitsee itse lähimmän toimituspaikan. Valittavissa on myös Bubdeen, Postin sekä Matkahuollon kotiintoimitukset.

Vaihto ja palauttaminen
Miten voin vaihtaa tuotteen?

Koska lähes kaikki Emmyssä myynnissä olevat tuotteet ovat yksittäiskappaleita, ei tuotteen vaihtaminen esimerkiksi toiseen kokoon tai väriin ole mahdollista. Voit kuitenkin palauttaa tuotteen ja valita hyvityksen Emmy-lahjakortille ja ostaa lahjakortilla toisen tuotteen palauttamasi tilalle. Täytä palautuslomake, valitse hyvityksen maksutavaksi Emmy-lahjakortti ja palauta tuote palautusohjeen mukaisesti. Emme peri palautuksesta toimituskulua, kun hyvitys maksetaan Emmy-lahjakortille.

Miten palautus toimii?

Sinulla on oikeus palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee siis myös käytettyjä tuotteita, mutta tuote on palautettava myyntikelpoisena eli samassa kunnossa kuin se oli myyntihetkellä. Tuotenumerolappu tulee olla kiinni tuotteessa, eikä tuotetta saa pestä tai muokata ennen palauttamista. Palauttaminen aloitetaan täyttämällä verkossa Emmyn palautuslomake, jolla voi ilmoittaa palautettavat tuotteet.

Katso koko palautusohje täältä.

Palautuksista veloitamme palautuksen toimituskulut 6,90 €/palautus. Jos valitset palautettavan summan Emmy-lahjakortille, emme peri palautuksesta toimituskulua.

Jos vain osa tilauksesta palautetaan ja palautuksen jälkeen tilauksen kokonaissumma jää alle 99 euron (tai muun tilaushetkellä voimassa olleen postikuluttomuusrajan), vähennämme palautettavasta summasta myös tilauksen toimituskulut (6,90 €). Mikäli olet maksanut postikulut jo tilauksen yhteydessä, ei postikuluja veloiteta enää uudelleen.

Palautukset käsitellään 1–5 arkipäivän sisällä niiden saapumisesta meille. Lahjakortilla maksetun tuotteen ostohinta hyvitetään Emmy-lahjakortille, joka toimitetaan sinulle sähköpostitse heti käsittelyn jälkeen. Luottokortilla, PayPalilla ja verkkomaksuilla maksettujen tuotteiden ostohinta palautetaan heti käsittelyn jälkeen. Jos olet maksanut tilauksesi Walley-, OP- tai Jousto-laskulla, laskuttaja hyvittää avoimelle laskullesi palautuksen osuuden. Mikäli olet jo maksanut koko summan niin ylisuoritus palautetaan sinulle laskuttajan ehtojen mukaisesti.

Huom.! Palautus on maksuton, mikäli palautukseen liittyy reklamaatio ja palautus johtuu virheestä tuotteessa tai toimituksessa, esim. viallinen tai väärä tuote, virhe kokomerkinnässä tai kuntoluokituksessa.

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, autamme mielellämme!

Asiakaspalvelumme on paikalla arkisin klo 9-15.