Suomen laajin valikoima second hand -merkkivaatteita
Ilmainen toimitus yli 99 € tilauksiin
Emmy julkisti: Vuoden secondhand-tuote on Marimekon Karla-laukku
Emmy julkisti: Vuoden secondhand-tuote on Marimekon Karla-laukku

Emmy Clothing Company Oy

Lehdistötiedote, julkaisuvapaa 16.11.2021

Emmy julkisti: Vuoden second hand -tuote on Marimekon Karla-laukku

__Suomen suurin second hand -merkkivaatteiden verkkokauppa Emmy julkisti Vuoden second hand -tuotteen. Tuote on Marimekon Karla-laukku. Valinta perustuu yli miljoonan myydyn tuotteen kautta syntyvään kierrätysmuodin kysynnän ja tarjonnan dataan. __text in italic

Emmy on ylittänyt miljoonan myydyn tuotteen rajan ja analysoinut kierrätettyjen vaatteiden kiertotalouskelpoisuuden. Analyysissä on otettu huomioon tuotteiden keskimääräinen myyntiaika, brändin vetovoima kierrätysmarkkinoilla ja tuoteryhmän menekki käytettynä.

Vuoden second hand -tuote on Marimekon nahkainen Karla-laukku. Marimekon suosittu laukku on valmistettu pehmeästä nahasta ja sen muoto on peräisin karamellipaperista. Kunniamaininnan Emmyltä saa Uhana Designin silkkimekko, joka Marimekon Karla-laukun tavoin myydään päivässä.

– Tuotteiden kierrätyskelpoisuus on yhdistelmä brändin vetovoimaa, tuotteen laadukkuutta ja tuoteryhmän kysyntää markkinoilla. On hienoa, että suomalaista designia oleva laukku on Emmyn valikoiman suosituin ja myydään yleensä välittömästi sen tultua myyntiin, kertoo Emmyn markkinointijohtaja Taru Marjamaa, ja jatkaa:

– Laukun kujeileva, tunnistettava muoto ja eri värisävyt piristävät asua. Vetoketju ja yliolanhihna lisäävät laukun käytännöllisyyttä. Ei ole sattumaa, että Emmyn suosituimmat tuotteet ovat paitsi käytännöllisiä myös kauniita. Sellainen on myös Karla-laukku.

Vuonna 2030 kiertotalousmuoti on tuplasti suurempi kuin pikamuoti

GlobalDatan tutkimuksen mukaan kiertotalousmuoti kasvaa yli 15 % vuosivauhtia ja markkina on kaksi kertaa pikamuotia suurempi vuoteen 2030 mennessä. Taustalla on y- ja z-sukupolvien merkittävä second hand -kulutuksen kasvu.

Vaatteiden valmistajat ovat ymmärtäneet, että second hand -markkinasta on tullut brändäyksen työkalu. Asiakkaat voivat tuoda vaatteitaan kumppanibrändien myymälöissä sijaitseviin Emmyn pisteisiin, Emmy myy ne asiakkaan puolesta ja asiakas tienaa vaatekaapillaan. Vaatteen korkea laatu nostaa tuotteen arvoa jälkimarkkinoilla, mikä mahdollistaa paremman hinnoittelun sekä laatuun panostamisen uusien tuotteiden kehittämisessä. Emmyn kumppanibrändejä ovat muun muassa Reima, Nanso, Nosh, Globe Hope, Stockmann ja Esprit.

– Brändit kytkeytyvät kiertotalouteen suurella voimalla. Second hand -markkinan voima tulee yllättämään ne muotialan toimijat, jotka eivät ole vielä kiertotalouden vauhdikkaassa nousussa mukana, kertoo Marjamaa.

Suomessa käytettyjen merkkivaatteiden markkinat kasvavat nopeasti, ja kasvupotentiaali on valtava. Noin 25 000 ihmistä on jo myynyt vaatekaappinsa merkkivaatteita Emmyn kautta. Miljoonas tuote kuratoitiin Emmyn käsittelyprosessissa marraskuussa, joten jo yli miljoona tuotetta on saanut uuden kodin Emmyn avulla. Se on merkittävä säästö niin hiilijalanjäljessä kuin veden kulutuksessa.

Lisätietoja

Emmy Clothing Company markkinointijohtaja Taru Marjamaa taru@emmy.fi p. 0405840011

Suomalainen kiertotalousyhtiö Emmy on Suomen ja Pohjoismaiden suurin second hand -vaatteiden verkkokauppa, jonka valikoimassa on yli 80 000 merkkivaatetta. Emmyn kierrätysmuodin ammattilaiset tarkastavat jokaisen tuotteen.

emmy.fi Instagram: @emmysecondhand Facebook: @emmy.suomi Twitter: @emmysuomi #emmysecondhand

Marimekko Karla-laukkuUhana Design Midsummer mekko